Velká prodejní webová stránka merXu.com je určena pro nákup a prodej jako platforma B2B neboli business to business, čili mezi firmami navzájem. Online obchodování je zaměřeno na střední a východní Evropu.
Jádrem mezinárodního obchodování jsou střední a malé podniky z osmi zemí. Doplňují je ovšem i velké firmy a korporace.
Obchodní prostředí MerXu zabezpečuje solidní transakce mezi prověřenými prodejci i nakupujícími. Velmi zrychluje prodeje napřímo i přes poptávky.
„Cílem merXu je podporovat podnikatele v jejich digitální transformaci pomocí poskytování komplexních služeb a nástrojů pro B2B obchodování na lokálním i zahraničním trhu,“ uvádí jako svoji misi provozovatel platformy. Jádro platformy sídlí v polské Poznani. V každé zemi má pobočku. V Česku funguje ve Zlíně. Dále působí v Německu, na Slovensku, v Maďarsku, Estonsku, Litvě a Rumunsku.
Co je to platforma B2B?
MerXu je určeno výhradně pro firmy, živnostníky, podnikatele a další obchodní společnosti.
Nejedná se tedy o e-shop a koncoví zákazníci zde nemohou nakupovat.
Specializuje se na průmyslové komodity a zboží v oborech chemie, stavebniny, elektrotechnika, sanitární zboží, strojírenství, nářadí a nástroje pro profesionální řemeslníky.
Prodávají především výrobci, výhradní i nevýhradní distributoři a zástupci velkoobchodu.
Nakupují přímo výrobci, velcí i malí dodavatelé včetně subdodavatelů, velkoobchodníci, maloobchodníci a také montážní firmy.
Kdo platformu vede?
Za vývojem a provozem merXu stojí zakladatel a CEO Przemysław Budkowski (dříve Allegro Group – v Česku např. Mall, Heureka a Aukro). Založil ho spolu s ním COO Tomasz Nowak (dříve Allegro Group a Onet) a CTO Sebastian Pietrowski (dříve G2A, Allegro Group a Merlin.pl). O finance se stará CFO Piotr Nowjalis (dříve ve významných polských firmách CCC, AB a KGHM).
Českou pobočku vede Václav Liška (dříve Allegro Group/Naspers a Aukro.cz), který je zároveň partnerem fondu Leverage Holding.