Německá turistická centrála spustila projekt virtuální influencerky, který aktivně využívá umělou inteligenci pro mezinárodní marketing turistické destinace Německo.
Spuštěním Emmy – influencerky generované umělou inteligencí – vytvořila Deutsche Zentrale für Tourismus interaktivní ambasadorku značky, která inspiruje ve virtuálním prostoru cestovatele, turisty a návštěvníky 24 hodin denně 7 dní v týdnu ke skutečným zážitkům z dovolené a osobním setkáním v Německu.
Kosmopolitní Berlíňanka
Emma je moderní, kosmopolitní Berlíňanka, která je v digitálním světě jako doma. Tato třicátnice se zálibou v technologiích a cestování spojuje lásku k novým technologiím s vášní pro cestování po Německu. Na svém instagramovém kanálu @EmmaTravelsGermany inspiruje k cestám do Německa, doprovází je na jejich cestách a sdílí s nimi své zážitky zábavnou a poučnou formou. V dlouhodobém horizontu bude Emma nejen poskytovat informace, ale také působit jako osobní společník na cestách a vytvářet personalizované cestovní trasy přizpůsobené individuálním zájmům uživatelů.
Podobné služby jsou běžně dostupné i v českém prostředí. Umělá inteligence Editee https://editee.com tvoří kvalitní textový a vizuální obsah pro sociální sítě, blogy, reklamy, weby a spoustu dalšího během pár sekund. Zároveň dovoluje v nich efektivně vyhledávat a informovat uživatele přesně podle jejich představ.
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva německé centrály vysvětluje: „Aplikace umělé inteligence hrají důležitou roli při doplňování a technologické podpoře komunikace naší značky. V cestě za zákazníkem může Emma působit jako inovativní stavitel mostů mezi potenciálními cestujícími a skutečnými, nezapomenutelnými zážitky v Německu již ve fázi inspirace. Emma bude pracovat vedle úspěšně zavedených struktur našeho influencer – marketingu. Díky spolupráci s tradičními influencerky se nám v loňském roce podařilo dosáhnout 148 milionů zobrazení na sociálních sítích.“
Jan Pohaněl, zástupce německé turistické centrály pro Česko dodává: „Strategie DZT v oblasti umělé inteligence využívá technologické inovace, které sice nemohou nahradit osobní zážitky a setkání v Německu jako cestovní destinaci, ale mohou pomoci optimalizovat cestu poskytnutím kvalitních informací.“
Digitální člověk
Virtuální influencerka byla vyvinuta Deutsche Zentrale für Tourismus ve spolupráci s firmou Startup Creator za použití nejmodernějších technologií. V dlouhodobém horizontu bude Emma nejen poskytovat informace, ale také působit jako osobní společník na cestách a vytvářet personalizované cestovní trasy přizpůsobené individuálním zájmům uživatelů.
Emma je „digitální člověk“ plně vytvořený umělou inteligencí. Díky pokročilým Deep-Learning algoritmům a Large Language modelům dokáže komunikovat se svými fanoušky v rámci chatu ve více než 20 jazycích, včetně češtiny. Do konce roku bude asistentka schopna přistupovat nejen k informacím na webu germany.travel, ale také k datům ze znalostního grafu v reálném čase.
Globální cestovní kanceláře
Globální online cestovní kanceláře se stále více spoléhají na umělou inteligenci při analýze a optimálním prodeji turistických nabídek po celém světě. Deutsche Zentrale für Tourismus tento trend podporuje svým Open-Data projektem: ve znalostním grafu je již k dispozici více než půl milionu strojově čitelných datových souborů o turistických atrakcích, prohlídkách a akcích, a také údaje o infrastruktuře. Tato data zlepšují viditelnost turistické nabídky v Německu na mezinárodních online platformách.
Při oslovování koncových spotřebitelů pomáhá umělá inteligence přesněji porozumět zákazníkům a poskytovat jim nabídky na míru. Například chatbot s podporou umělé inteligence odpovídá na dotazy zákazníků na webových stránkách nepřetržitě od roku 2020 a webová stránka již nějakou dobu využívá umělou inteligenci také k inspiraci koncových zákazníků v oblasti imerzivních technologií, jako je virtuální realita, rozšířená
realita a Smart Speaker aplikace.
Deutsche Zentrale für Tourismus má zastoupení v 25 zemích a řídí je ze své centrály ve Frankfurtu nad Mohanem.